به نام خدا
تفاهم نامه همکاری با فروشندگان

تفاهم نامه حاضر فیمابین شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک، به عنوان مالک پلتفرم بادوما و فروشندگان، مطابق با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است و  از زمان ایجاد حساب کاربری، دریافت ایمیل و ثبت کد فعال سازی از سوی فروشنده در پلتفرم بادوما به نشانی اینترنتی badoma.ir  به رسمیت قانونی خواهد رسید.

تفاهم نامه حاضر متضمن کلیه توافقات طرفین بوده و ایجاد حساب کاربری توسط فروشنده به منزله پذیرش کلیه شرایط مندرج در این سند استشرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک حق اعمال تغییرات در این سند را در هر زمان خواهد داشت و اعمالِ نکات جدید، پس از اطلاع رسانی به فروشندگان خواهد بود.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

1-1 تفاهم نامه: منظور تفاهم نامه همکاری حاضر با فروشندگان است.

2-1 فروشنده: فروشنده شخص حقیقی یا حقوقی است که با تایید این تفاهم نامه همکاری نسبت به فروش کالای خود از طریق پلتفرم بادوما اقدام نموده است.

3-1 شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک : منظور شرکت حقوقی فعال در حوزه کودک به شناسه ملی 14013489936 می باشد.

4-1 مشتری : منظور مصرف کننده نهایی یا خریدار است که کالا یا خدمات مورد نیاز خود را از طریق پلتفرم بادوما سفارش می دهد.

5-1 پلتفرم بادوما: مجموعه خدمات قابل دسترس در وب سایت به نشانی اینترنتی https://badoma.ir/ می‌باشد.    

6-1 کالا و خدمات: محصولات و خدمات ویژه کودکان زیر 7 سال است که در پلتفرم بادوما قابل عرضه می‌باشد.

7-1 کالای معیوب: هر گونه کالا که کل، بخش یا جزیی از آن که دارای ایراد، نقص، صدمه و یا دارای گارانتی غیر معتبر است و یا حسب مورد فاقد گارانتی، گواهی، مجوز و پروانه هایی است که قانوناً جهت فروش آن کالا الزامی است.

8-1 کالای تقلبی یا غیر اصل: کالاهای ذیل، کالای تقلبی یا غیر اصل محسوب می شوند:

الف) کالایی که با برند یا مدل اصلی آن کالا از نظر نام متشابه است اما از نظر اصالت متفاوت است؛ و یا هرگونه کالایی که از نظر جعبه، بسته‌بندی، جنس، کیفیت و غیره با کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید مانند (سایت اصلی برند یا شرکت‌های وارد کننده‌ی قانونی) که کالاهای اصل را به ‌فروش می‌رسانند مغایرت داشته و همچنین در پلتفرم بادوما در عنوان یا تصاویر کالای نمایش داده شده، برند اصلی کالا ذکر شده ولی کالای فروخته شده با نمونه‌ی اصلی کالا مغایرت داشته، کالای مورد نظر غیر اصل شناخته میشود.

ب)کالاهایی که در آنها شماره سریال، مدل، برچسب یا سایر نشان های شناسایی و یا مشخصات کالا، قطعات و اجزای آنها و یا بسته بندی یا هرگونه نوشته ای در روی آنها بطور غیر مجاز از جانب تولید کننده، توزیع کننده یا فروشنده کالا و یا هر شخص دیگر، محو، تغییر، جایگزین و یا به هر شکلی دستکاری شده باشند.

ج)کالاهای مغایر با قوانین و مقررات و ضوابط و استانداردهای دولتی، عمومی و صنفی به ویژه مقررات بهداشتی.

د)کالاهای ناقض حقوق اشخاص ثالث از جمله حقوق مالکیت فکری.

9-1 کالای قاچاق: کالایی است که دارای مدارک و مستندات رسمی قابل ارائه دال بر ورود و ترخیص آن از مبادی قانونی و گمرک رسمی کشور نبوده یا هر کالایی که وفق قوانین و مقررات جاری کشور از جمله تبصره ماده 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده، قاچاق محسوب شود.

10-1 پنل فروشنده: فضایی است که پلتفرم بادوما به صورت برخط یا آنلاین جهت بارگذاری محتوا، مدارک شناسایی و سایر متعلقات در اختیار فروشنده قرار می دهد و برخی اطلاعات مربوط به فروشنده در آن نمایش داده می شود و راه ارتباطی بین شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک با فروشنده می باشد.

11-1 حساب کاربری فروشنده : حسابی که با اختصاص نام و رمز عبور به فروشنده تعلق گرفته است و فروشنده توسط آن به پنل دسترسی خواهد داشت.

12-1 حق الزحمه (کمیسیون) : معادل ریالی درصدی معین از قیمت فروش هر گروه از کالاهای فروشنده در پلتفرم بادوما است.

13-1 ابلاغیه ها : موارد اجرایی هستند که در طول مدت همکاری از طریق پورتال پنل کاربری یا ایمیل از سوی پلتفرم بادوما به صورت الکترونیکی به فروشنده ابلاغ خواهد شد.

موضوع این تفاهم نامه ایجاد بستر فروش اینترنتی توسط پلتفرم بادوما جهت عرضه کالا و خدمات توسط “فروشنده” از طریق ایجاد دسترسی به پنل فروشندگان در پلتفرم بادوما است.

1-4 هر گونه تغییر در این تفاهم نامه از طریق راه‌های ارتباطی پلتفرم بادوما به صورت عمومی یا موردی به اطلاع فروشنده می‌رسد و استفاده فروشنده از پنل فروشندگان پلتفرم بادوما، به‌منزله پذیرش آخرین نسخه تفاهم نامه و قوانین و مقررات مذکور در آن است.

2-4 ایجاد حساب کاربری در پنل فروشنده در پلتفرم بادوما هیچ نوع تعهد، توافق و قراردادی نظیر ایجاد شعبه، مشارکت و سرمایه‌گذاری مشترک، یا رابطه‌ای نظیر استخدامی یا پیمانکاری، حق فنی، شراکت، عاملیت فروش، نمایندگی یا مانند آن را فی مابین فروشنده و پلتفرم بادوما ایجاد نخواهد کرد.

3-4 پلتفرم بادوما هنگام ایجاد پنل فروشندگان یا ارائه خدمات، مجاز است در مراحل و زمان‌های مختلف، اطلاعات مورد نیاز برای ارائه خدمات را از فروشنده به صورت الکترونیکی یا کاغذی یا اشکال دیگر و به صورت منفرد یا متعدد درخواست و دریافت کند.

4-4 فروشنده با ایجاد پنل فروشندگی، رضایت خود را جهت دسترسی پلتفرم بادوما به اطلاعات خود و استفاده از آن، به ‌‌شیوه‌ای که در این تفاهم نامه بیان گردیده است، اعلام می‌کند.

5-4 پلتفرم بادوما نسبت به حفظ حریم شخصی و اطلاعات خصوصی فروشنده متعهد است و از این اطلاعات برای بهبود تجربه‌های فروشنده و تسهیل روابط تجاری فروشندگان استفاده می‌کند. همچنین به دلیل رعایت مسائل امنیتی، صحت‌سنجی، پیگیری‌های حقوقی و قانونی، افزایش بهره‌وری و دقت در فرآیندهای کاری پلتفرم بادوما، ممکن است اطلاعات دریافتی فروشنده، توسط کارکنان پلتفرم بادوما برای اهداف فوق در زمان‌بندی‌های مختلف رؤیت و بررسی گردد.

6-4 فروشنده برای ایجاد پنل وآغاز فعالیت فروش، باید احراز هویت شود .فرآیند احراز هویت شامل احراز مشخصات سجلی (حقیقی و یا حقوقی)، کد ملی، نشانی، مالکیت شماره همراه و شماره حساب بانکی ارائه‌شده توسط فروشنده است و در صورت عدم تطابق مشخصات و اطلاعات ارائه شده از سوی فروشنده، فعالیت پنل و حساب کاربری ممکن نخواهد بود.

7-4 پلتفرم بادوما ممکن است در بازه‌های زمانی متفاوت و دفعات مکرر، حسب مورد، از اشخاص مدارک لازم جهت احراز هویت یا احراز مجوزات لازم برای کسب‌وکار یا مسائل دیگر را درخواست کند.

8-4 فعالیت‌های فروشنده در پلتفرم بادوما، با پنل و نام فروشنده‌ پیوند دارد و تمام یا بخشی از اطلاعات فروشنده و فعالیت‌های وی به صورت پیش‌فرض در پلتفرم بادوما و نیز اپلیکیشن‌ها و سایر ابزارها و صفحات وابسته به آن (که در آینده اضافه خواهند شد)، برای عموم قابل‌مشاهده است.

9-4 پلتفرم بادوما درتعامل با برخی شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدماتی که به آنها نیاز دارد، با بهره‌گیری از ابزارهای تحلیل داده و نتیجه حاصل از آن، به تحلیل، طراحی و اجرای برنامه‌های مخاطبان و فروشندگان خود، همکاری می‌کند. استفاده از داده‌ها و اطلاعات فروشندگان، به ‌صورت بی‌نام وبا حفظ محرمانگی داده‌هاست و افشای داده‌های با نام، صرفاً با رضایت صاحب داده صورت می‌پذیرد.

10-4 پلتفرم بادوما اطلاعات فروشنده را در صورت درخواست رسمی مراجع ذی‌صلاح قضایی، انتظامی و قانونی در اختیار آنها قرار خواهد داد.

11-4 پلتفرم بادوما می تواند در صورت تخلفات فروشنده از مفاد این تفاهم نامه و مقررات لازم‌الاجرا علی‌الخصوص قانون تجارت الکترونیک و نظامات مختص این قانون (از جمله ارائه کالاهای سالم به مشتری، رعایت شرایط حق انصراف کاربر ، ارائه اطلاعات دقیق و جامع در مورد کالای عرضه ‌شده در فضای مجازی) و قوانین و مقررات مالیاتی، صنفی، جرائم رایانه‌ای و مجازات اسلامی، به فروشنده متخلف اخطار دهد و در صورتی که فروشنده مزبور به اصلاح موارد خواسته شده در اخطار نپردازد حسب مورد پلتفرم بادوما اختیار اعمال یک یا چند مورد از اقدامات زیر را خواهد داشت:

1-5 فروشنده موظف به ثبت نام و درج اطلاعات محصول و توضیحات در پلتفرم بادوما می باشد. در نام فروشنده، به عنوان تولید کننده و یا توزیع کننده و یا انتشارات و غیره، اطلاعات ورودی برای کالا و خدمات و بخش توضیحات مرتبط به آنها، استفاده از عناوینی که نیازمند مجوز از وزارتخانه‌ها یا سازمان‌های دولتی و مراکز علمی و امثالهم باشد، برندهای ثبت‌شده،‌ اسامی مقدس (مانند نام‌ها و القاب)، نام‌های کامل یا اختصاری متعلق به دولت، اسامی آثار ملی و تاریخی، اسامی دانشمندان، هنرمندان و افراد مشهور معاصر، بدون گرفتن مجوزهای لازم ممنوع است و در صورت تخلف فروشنده، تمام مسئولیت و عواقب آن با فروشنده است.

2-5 فروشنده متعهد است مدارک درخواست شده در خصوص احراز هویت و مدارک موثق و معتبر ثبتی و نیز گواهینامه های صنفی، حرفه ای، بهداشتی(در صورت لزوم)، استاندارد و سایر مدارک به شرح پنل را بارگذاری و در صورت لزوم آنها را به روزرسانی نماید، عدم بارگذاری یا به روزرسانی اسناد به طور صحیح علاوه بر ایجاد حق فسخ (پس از اخطار رفع نقص) این حق را برای پلتفرم ایجاد میکند که کلیه پرداخت ها را تا زمان رفع نواقص مدارک معلق و دسترسی فروشنده را به پنل قطع نماید.

3-5 فروشنده می‌بایست حسب مورد، شناسه‌های ضروری محصول مانند شناسه کالا و شناسه رهگیری، سری ساخت، سال چاپ و تولید و غیره را بر روی کالاهای عرضه شده نصب و در توضیحات محصول نیز درج کند. فروشنده مسئولیت صحت اطلاعات و تضمین اصالت و کیفیت خدمات را شخصاً بر عهده دارد و بدین وسلیه متعهد گردید در قبال تخلفات خود علاوه بر حضور در مراجع رسمی و پاسخگویی، پلتفرم بادوما را در قبال مسئولیت و هزینه هرگونه دعوای طرح شده توسط ثالث مصون نماید.

4-5 فروشنده متعهد می‌شود که هیچ‌گونه کالای تقلبی، قاچاق، معیوب، ممنوعه یا غیر بهداشتی را در سایت درج نکرده و تحویل مشتری ندهد. در غیر این صورت کلیه مسئولیت‌های قضایی و قانونی و پاسخگویی به مشتری و سایر اشخاص و مراجع ذی صلاح از جمله و نه منحصراً شامل گمرکات، تعزیرات و اداره مالیات بر عهده فروشنده خواهد بود و فروشنده موظف است درصورت محکومیت یا الزام قانونی پلتفرم بادوما به پرداخت خسارت یا جریمه، علاوه بر پرداخت آنها، جریمه ای مطابق با ماده 8 به عنوان وجه التزام عدم انجام تعهد نیز به پلتفرم بادوما پرداخت نماید.در این صورت، پلتفرم بادوما میتواند ضمن قطع فوری دسترسی فروشنده به پنل، نسبت به فسخ تفاهم نامه همکاری اقدام نماید و فروشنده بدینوسیله حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.

5-5 فروشنده تضمین میکند که اولاً تنوع، تعداد، قیمت، کیفیت، مشخصات و عملکرد معمول کالاها به ترتیب اعلام شده در پنل است ثانیاً کلیه کالاها در بسته‌بندی مطابق با استاندارد پلتفرم بادوما (و در صورت فقدان استاندارد خاصی از سوی پلتفرم بادوما، در بهترین بسته‌بندی معمول در رویه تجاری برای آن نوع کالا و مسیر حمل) تحویل داده خواهد شد، ثالثاً، کالاهای فروخته شده به هیچ عنوان کالاهای دست دوم ، مرجوعی و یا مجددا فروخته شده نمی باشد. فروشنده، مسئول جبران خسارات وارده و دعوای طرح شده از سوی مشتریان در خصوص موارد مذکور در این بند خواهد بود و مسئولیتی در این خصوص متوجه پلتفرم بادوما نخواهد بود.

6-5 فروشنده متعهد است صرفاً کالاهای موجود در انبار خود را در پنل خود اعلام نماید. معرفی کالای غیر موجود در پنل به عنوان کالای موجود ممنوع بوده و فروشنده مسئول جبران خسارات وارده به پلتفرم بادوما و مشتری و پاسخگویی حقوقی و کیفری در مقابل مراجع قضایی و قانونی خواهد بود. در این حالت پلتفرم بادوما بنا به تشخیص خود علاوه بر اخذ وجه التزام مندرج در ماده 8، راساً نسبت به قطع پنل فروشنده اقدام خواهد نمود.

7-5فروشنده موظف به صدور و ارسال فاکتور فروش محصول برای خریدار است و مطابق بخشنامه سازمان امور مالیاتی، موضوع آئین نامه اجرایی ماده 95 قانون مالیات های مستقیم، فروشنده باید اسناد و مدارک مثبته کافی برای تشخیص درآمد مشمول مالیات را نزد خود نگاهداری کند و پلتفرم بادوما فاکتور رسمی جهت فروش محصول ارائه نمی کند تا در موقع مشخص به عنوان اسناد و مدارک مثبته برای سازمان امور مالیاتی، به فروشنده ارائه گردد.

1-6 پلتفرم حق تغییر «شرایط همکاری» را در هر زمانی داشته و این تغییرات به محض بروزرسانی و همچنین اطلاعیه ها و ابلاغیه ها توسط پلتفرم در پنل اختصاصی فروشنده اعلام می شود که به منزله ی ابلاغ به «فروشنده» می باشد.

2-6 پلتفرم بادوما همکاری لازم را با فروشنده در راستای عرضه کالاهای موضوع تفاهم نامه در درگاه اینترنتی (معرفی، توصیف و عکس گذاری، ارسال آنها به مشتریان بالقوه و سایر خدمات به شرح مقرر در پنل فروشنده) با اخذ هزینه های مربوط مبذول خواهد داشت.

3-6 وجوه ناشی از فروش کالا، پس از کسر حق الزحمه یا کمیسیون، هزینه ها و مطالبات قراردادی و تأیید واحد مالی پلتفرم بادوما طبق زمان بندی مشخص شده دراین تفاهم نامه در پنل فروشنده به فروشنده پرداخت می شود. اگر روز پرداخت مصادف با جمعه یا تعطیلات رسمی باشد، پرداخت در روز کاری بعدی انجام خواهد شد.

4-6 کمیسیون، هزینه ها و مطالبات پلتفرم بادوما همراه مالیات بر ارزش افزوده آنها محاسبه و از فروشنده دریافت خواهد شد و پلتفرم بادوما مسئولیت و تعهدی در خصوص تکالیف قانونی و مالیاتی فروشنده از جمله مالیات بر درآمد و ارزش‌افزوده کالا ندارد. تکالیف مالیاتی و قانونی فروشنده و تشریفات اداری و قانونی آن بر عهده خود فروشنده است و ارائه گزارش‌های مالیاتی پلتفرم بادوما به سازمان امور مالیاتی، ارتباطی به فروشندگان ندارد و به هیچ عنوان نافی تکالیف قانونی آن‌ها نخواهد بود.

5-6 مطالبات فروشنده خواه ناشی از این شرایط همکاری، خواه ناشی از هر منشا دیگر، نزد پلتفرم بادوما از جمله تضامین می باشد و پلتفرم بادوما میتواند هر یک از مطالبات خویش، هزینه ها و خسارات را راسا از محل مطالبات وی وصول نماید.

6-6 هماهنگی با کلیه شرکت های پستی جهت ارسال کالاها به مشتری بر عهده فروشنده می باشد.

7-6 پلتفرم بادوما ممکن است در بازه‌های زمانی مختلف نسبت به راستی‌آزمایی برخی کالاها اقدام کرده و از فروشندگان درخواست میکند تا کالاهای خود را به پلتفرم بادوما ارائه ‌دهند.

1-7 دریافت سفارش:

فروشنده موظف است ظرف 1 روز کاری از دریافت سفارش ، آنرا پردازش و امکان ارسال آن را تایید نماید و ظرف حداکثر 2 روز کاری با هماهنگی مشتری آن را ارسال نماید و به هیچ دلیلی اعم از نوسانات نرخ ارز، اشتباه در مشخصات و غیره از تحویل آن استنکاف نورزد.

2-7 لغو سفارش از سوی فروشنده:

الف)در صورتی که سفارش طی روز اول کاری به دلیل «اتمام موجودی» یا «قیمت اشتباه» از سوی فروشنده لغو گردد، صرفاً مبلغ کمیسیون به عنوان جریمه، مصادره و هیچ گونه جریمۀ دیگری متوجه فروشنده نخواهد بود. پلتفرم وجه پرداخت شده توسط خریدار را به حساب وی باز می‌گرداند.

ب)در صورتی که سفارش پس از روز اول کاری به دلیل «اتمام موجودی» یا «قیمت اشتباه» از سوی فروشنده لغو گردد، علاوه بر مبلغ کمیسیون، فروشنده به ازای هر سفارش لغو شده متعهد به پرداخت مبلغ 1.000.000 ریال در وجه پلتفرم می باشد.

ج)در صورت اشتباه فروشنده و درج قیمت به بهای پایین تر از قیمت واقعی، وی متعهد است بلافاصله اقدام به اصلاح اشتباه نماید و در هر حال در صورت تایید به قیمت اشتباه مکلف است کالا را با همان قیمت درج شده تحویل مشتری نماید و در صورت استنکاف، مشمول وجه التزام و ضمانت اجرای مذکور در خصوص عرضه کالای ناموجود می شود. درهر حال پاسخگویی به خریدار در مراجع رسمی به عهده فروشنده است.

3-7 ارسال کالا:

فروشنده برای ارسال کالا باید از بسته‌بندی مناسب برای محافظت محصول استفاده کند. برای ارسال آن از مبدأ، طبق شرایط توافقی خود با پلتفرم بادوما (ارسال از طریق روش های متعارف در کشور) عمل کند و شرایط و قوانین اشخاص حقیقی و حقوقی واسط ارسال و تحویل محصول (مانند شرکت پست، شرکت‌های باربری، تاکسی‌بار اینترنتی) و میزان مسئولیت خود و آنها را در نظر بگیرد و پاسخگو باشد.

4-7 تأخیر در ارسال کالا:

فروشندگان موظفند تمامی سفارش های خود را طی 2 روزکاری پس از ثبت سفارش به آدرس مشتری ارسال کنند. در صورت عدم ارسال کالا تا 2 روزکاری پلتفرم بادوما می تواند جریمه ای به عنوان خسارت ناشی از تاخیر انجام تعهد بر اساس ماده 8 از فروشنده مطالبه یا از محل مطالبات وی کسر و برداشت نماید. علاوه بر این پلتفرم بادوما می‌تواند اقدام به قطع همکاری با فروشنده کند. قطع همکاری نافی حقوق پلتفرم بادوما درخصوص محاسبه و کسر جرائم و تاخیرات از محل مطالبات و تضامین فروشنده نمی باشد.

5-7 عودت کالا از طرف خریدار

طرفین توافق می نمایند بازگشت کالا 7 روز کاری از زمان تحویل کالا توسط مشتریان قابل قبول می باشد. فروشنده مرجوع کردن کالا و یا تعویض كالا را تحت شرایط زیر می پذیرد:

الف) كالاي تحويل داده شده توسط فروشنده، معیوب، تاریخ مصرف گذشته یا مطابق مندرجات سفارش کالا و توصیفات آن نباشد. در اين شرايط، مشتری، آن را به فروشنده عودت می دهد و فروشنده ظرف 3 روز كاري پس از دريافت آن، كالا را مطابق انتخاب مشتری تعويض نموده و یا کل مبلغ آن را عودت دهد. چنانچه کالا به علت عدم موجودی قابل تعویض نباشد، سفارش لغو  وبهای کالا را از طریق پلتفرم به مشتری عودت نماید.

ب) فروشنده میبایست نهایتاً طی 1 روز کاری پس از عودت کالا توسط خریدار، نظرات و اعتراضات خود را مبنی بر بازگشت کالا (برای مثال ادعای آسیب دیدگی کالا توسط خریدار) به همراه دلیل و مدارک مورد نظر به ایمیل info@badoma.ir ارسال نماید و به پشتیبانی بادوما اطلاع دهد.

تبصره : بدیهی است که هرگونه درخواست یا اعتراض که پس از مدت اعلام شده در این بند و یا از طرق دیگر غیر از ایمیل مذکور به پلتفرم ارسال شود، مورد قبول نخواهد بود.

ج)پلتفرم در صورت بروز اختلاف بین کاربر و فروشنده، نسبت به بررسی معیوب و یا ناقص بودن کالا و یا عدم تطابق آن با سفارش ثبت شده (اعم از رنگ و سایر ویژگی های کالا) یا آسیب دیدگی کالا توسط خریدار اقدام خواهد نمود و در نهایت بر مبنای نظر کارشناسی پلتفرم، اقدامات لازم اعم از تعویض کالا و یا عودت مبلغ سفارش به مشتری از سوی فروشنده صورت خواهد پذیرفت.

د)اگر كالا در شرايط آکبند (در طی هفت روز کاری از زمان تحویل کالا) به هر دلیل توسط مشتري نهائی عودت داده شود، در این شرایط سفارش لغو و پلتفرم اقدام به عودت مبلغ کالا پس از استرداد کالا به فروشنده می نماید.

1-8 تسویه‌پنل فروش در پلتفرم بادوما، صرفا برای فروشنده ای که احراز هویت شده، انجام می‌شود و اگر به تشخیص پلتفرم بادوما، هویت فروشنده بر اساس اطلاعات و مدارک موجود احراز نشده باشد، تسویه‌ ای انجام نخواهد شد.

2-8 پرداخت سهم فروشنده طبق زمان‌بندی 7 روز کاری بعد از رسیدن کالا و در صورت عدم مرجوعی یا مشکل دیگر در تحویل کالا، با درخواست خودش از طریق شماره حسابی که در حساب کاربری خود اعلام نموده است، پرداخت میگردد.

3-8 اسناد واریزی به شماره حساب وارد شده در پنل فروشندگان به منزله تسویه حساب پلتفرم بادوما با “فروشنده” خواهند بود. بدیهی است در صورت عدم ارائه شماره حساب و یا هرگونه مغایرت آن، کلیه مسئولیت ها شامل تاخیر یا عدم واریز وجه بر عهده “فروشنده” خواهد بود.

4-8 در صورت وجود مغایرت در محاسبات، “فروشنده “می تواند طی حداکثر3 روز کاری پس از انجام پرداخت به حساب کاربری، مراتب را به پلتفرم جهت بررسی، رسماً اعلام نمایند.

5-8 درصد کمیسیون بادوما برابر با 10درصد از هر تراکنش (بدون احتساب هزینه ارسال) می‌باشد. سقف این 10 درصد 3 میلیون تومان است.

6-8 جریمه ثبت و ارسال کالای تقلبی، قاچاق، معیوب، ممنوعه یا غیر بهداشتی مندرج در ماده 5 برابر با 50 درصد مجموع بهای کالای فروخته شده مشمول این بند توسط فروشنده می باشد.

7-8 جریمه ثبت و معرفی کالای غیر موجود در پلتفرم مندرج در ماده 7  برابر با 20 درصد مجموع بهای آن کالا می باشد.

8-8 جریمه تاخیر در ارسال کالا مندرج در ماده 7 معادل یک سوم ارزش کالا ضرب در تعداد روزی که فروشنده در ارسال کالا تاخیر داشته است.

1-9 هر آنچه فروشنده هنگام استفاده از خدمات پلتفرم بادوما در هر بستر متعلق به آن درج و منتشر می‌کند، محتوای فروشنده محسوب می‌شود.

2-9 فروشنده هنگام درج هر نوع محتوا، می‌بایست قوانین کشور (مانند قانون جرایم رایانه‌ای، فهرست مصادیق محتوای مجرمانه و قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور)، احکام شرعی، اخلاق و عرف جامعه و مفاد این تفاهم نامه را رعایت کند و تمام مسئولیت و تبعات حقوقی و کیفری آن را بپذیرد. 

3-9 پلتفرم بادوما می تواند محتوای ارائه شده توسط فروشنده و محتوای پیوند داده شده با آن را به منظور ارزیابی و آزمایش مورد استفاده قرار داده و آنها را در آرشیو خود نگهداری نماید.

4-9 پلتفرم بادوما نسبت به هرگونه ادعا یا خسارت احتمالی نسبت به محتوای فروشنده هیچ مسئولیت مدنی و کیفری نخواهد داشت.

5-9 فروشنده با درج محتوا در پلتفرم بادوما، حق استفاده و پالایش آن را به پلتفرم بادوما به صورت انحصاری، قابل‌واگذاری به غیر، همه‌جانبه و غیر قابل‌استرداد می‌دهد.

6-9 انتشار محتوای خارج از موضوع فعالیت و خدمات پلتفرم بادوما (مانند کالا و خدمات غیر مرتبط با حوزه کودک) و محتوای غیرمجرمانه ، نامناسب و خارج از عرف (مانند تصاویر ترسناک و شوخی‌های خلاف شئون اخلاقی) مجاز نیست.

7-9 پلتفرم بادوما مجاز به نظارت بر همه محتوای فروشندگان در بستر پلتفرم بادوما است و در صورت تشخیص محتوای نامناسب یا ناقض قوانین کشور و مقررات پلتفرم بادوما، می‌تواند آن را بدون اطلاع قبلی حذف کند و از این جهت هیچ ادعایی علیه پلتفرم بادوما مسموع نخواهد بود. همچنین در این موارد، پلتفرم بادوما مجاز به اعمال مقررات خود است و نسبت به اقناع فروشنده هیچ تعهدی ندارد. 

8-9 در صورتی که فروشنده نظرات منفی یا توهین‌آمیزی منتشر کند یا برای خریدهای خود نظراتی منتشر کند که به پلتفرم بادوما اثبات شود خلاف واقعیت است، پلتفرم بادوما ضمن آن‌که حق دارد مقررات خود را اعمال کند، ممکن است اقدامات مذکور در ماده 4  را نیز اعمال کند.

9-9 فروشنده برای تولید، انتشار و انتقال محتوا مجاز به استفاده از سیستم‌های ماشینی، رایانه‌ای و ربات نیست. در صورت گسترده بودن محتوا در قالب تفاهم با پلتفرم می‌تواند از روش‌های دیگر استفاده کند.

1-10 پایان دادن به تفاهم نامه استفاده از پنل پلتفرم بادوما به پنج صورت اتفاق می‌افتد:

الف)تخلف فروشنده و حذف کامل پنل فروشنده، بر اساس تخلفاتی که در مفاد این تفاهم نامه آمده است.

ب)درخواست فروشنده و موافقت پلتفرم بادوما برای خاتمه کامل تفاهم نامه.

ج)فوت یا اثبات عدم اهلیت فروشنده از زمان اطلاع پلتفرم بادوما.

د)استفاده پلتفرم بادوما از حق خود برای فسخ یک‌طرفه تفاهم نامه و مسدود کردن یا حذف پنل فروشنده بر اساس مواد این تفاهم نامه.

ه)احکام صادره از مراجع قانونی و قضایی مبنی بر خاتمه رابطه قراردادی.

2-10 پس از خاتمه تفاهم نامه و فسخ، پنل فروشنده و هرگونه محتوای موجود در آن در پلتفرم بادوما حداقل به مدت 6 ماه و پیش از پایان تفاهم نامه، تا زمانی که پلتفرم بادوما تشخیص دهد، برای خود پلتفرم بادوما قابل‌دسترسی خواهد بود.

3-10 پایان دادن به تفاهم نامه یا فسخ آن به هر شکل، مانع از لزوم پرداخت صورت حساب‌های پرداخت‌نشده فروشنده و پلتفرم بادوما و صفر شدن تراز فروشنده نخواهد بود. همچنین سفارش‌‏های ثبت شده قبل از خاتمه تفاهم نامه، معتبر و الزام‌آور است؛ مگر این که میان پلتفرم بادوما و مشتریان توافق جدیدی صورت گیرد.

4-10 در صورت تخلف فروشنده نسبت به انجام تعهدات پیش از پایان تفاهم نامه و توافقات صورت‌گرفته، حق پیگیری قانونی برای خریداران و پلتفرم بادوما محفوظ است و پلتفرم بادوما می‌تواند مطالبات و هزینه‌های خود و خریداران را به هر نحو ممکن وصول کند؛ مانند کسر از طلب فروشنده از پلتفرم بادوما‌.

1-11 هر اختلافی میان فروشندگان و پلتفرم بادوما، ابتدا از طریق مذاکره در فضایی دوستانه و با حسن نیت کامل رسیدگی و حل‌و‌فصل خواهد شد . در صورت عدم حصول نتیجه محاکم دادگستری شهر تهران صالح به رسیدگی می باشند.