معرفی و ارزیابی کتاب فعالیت «غریبه کیه؟: کتاب‌های گردو، جلد 23»

کتاب «غریبه کیه؟: مجموعه کتاب‌های گردو، جلد 23»

کتاب «غریبه کیه؟» از مجموعه «کتاب‌های گردو» یک کتاب فعالیت است که با هدف تقویت دقت، تمرکز، قدرت تشخیص و مقایسه، و طبقه‌بندی در کودکان طراحی‌شده است. این کتاب که توسط انتشارات مهرسا به بازار عرضه شده، به کودکان گروه سنی الف است و بازۀ سنی هدف آن، کودکان بالای 4 سال است.

کیفیت ارائه (نمره: 4 از 5):

کتاب دارای اندازه مناسبی برای سن خواننده، موضوع و تصاویر و فعالیت‌ها است. جنس جلد از مقوای محکم و بادوام بوده و صحافی آن نیز بسیار مناسب است. کیفیت چاپ کتاب خوب است و تصاویر رنگی هستند. کیفیت کاغذ نیز مناسب و سفید است. عنوان کتاب متناسب با موضوع و محتوای آن و درک و فهم کودک است، اما طراحی جلد جذاب نیست و ارتباط آن با محتوای اثر برای کودک قابل فهم نیست.

ارزش محتوایی و آموزشی (نمره: 2 از 5):

اهداف کتاب مرتبط با تقویت تفکر، دقت و تمرکز و طبقه‌بندی به خوبی پرداخت شده‌اند و حل فعالیت‌ها به ترتیب خاصی وابسته نیستند. اما فعالیت‌ها دارای سطح‌بندی نیستند و برخی از دسته‌بندی‌ها نیاز به دانش انتزاعی‌تری دارند. شیوه انجام تمرینات تنوع زیادی ندارد و کتاب به نظر می‌رسد که ترجمه شده باشد، اما به منبع اشاره نشده و به عنوان تألیف یاد شده است. تصاویر زیادی از خوک در کتاب وجود دارد، و رده سنی کتاب با توجه به پیچیدگی تمرینات و کیفیت تصاویر بهتر بود برای چهار سال به بالا تعیین شود.

جذابیت طراحی و محتوا (نمره: 2 از 5):

تصاویر جذاب بوده و از نظر سبک و جزییات متناسب با سن کودک هستند. اصول زبان فارسی و نشانه‌گذاری رعایت شده‌اند و جملات و واژگان متناسب با درک و فهم کودک می‌باشند. اندازه قلم خوب است و تمرینات نیاز به هیچ ابزار ویژه‌ای ندارند. اما کیفیت تصاویر پایین است و وضوح لازم برای تشخیص تفاوت‌ها و شباهت‌ها را ندارند، و تعداد تصاویر زیاد است که با توجه به جزئیات کوچک، گیج‌کننده خواهد بود. همه جملات به زبان محاوره نوشته شده‌اند و تمرینات تنوع زیادی ندارند و سطح‌بندی خاصی در آنها وجود ندارد. صفحه‌بندی متناسب با نوع تکلیف و فعالیت نیست.

نکات ویژه:

این کتاب به تقویت تفکر، دقت و تمرکز در کودکان کمک می‌کند و دارای محتوای مفیدی است، اما نیاز به بهبود در کیفیت تصاویر و تنوع تمرینات دارد.

      کتاب «غریبه کیه؟» به تقویت دقت، تمرکز و مهارت‌های طبقه‌بندی در کودکان کمک می‌کند. با وجود مزایای آن، به بهبود در کیفیت تصاویر و تنوع تمرینات نیاز دارد.

براساس مدل ارزیابی رسانه دیدار

#بادوما #بادوما_پلاس #پلتفرم_کودک_و_نوجوان #پلتفرم_کودک #مغز_بادوما #توتک #مغز_بادوم #مغز_بادام #اسباب_بازی #کتاب_کار #کودکستان #

#ارزیابی_کتاب #داستان #معرفی_کتاب #معرفی #ارزیابی #کتاب #کودک #نوجوان #ارزیابی_دیدار #مدل_دیدار #دیدبانی_و_ارزیابی_رسانه_دیدار #نقد_محتوایی #افزایش_دقت #افزایش_تمرکز #قدرت_تشخیص #حافظه_دیداری #طبقه_بندی #قدرت_تشخیص

#کدوم_منم؟ #کتاب_کار #کتاب_پیش_دبستانی #کتاب_فعالیت  

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
معرفی و ارزیابی کتاب «بازی‌های گفتاری: مجموعه کودک باهوش من، 2 سالگی، جلد 2»

معرفی و ارزیابی کتاب «بازی‌های گفتاری: مجموعه کودک باهوش من، 2 سالگی، جلد 2»

آنچه در این پست میخوانید کتاب «بازی‌های گفتاری: مجموعه کودک باهوش من، 2 سالگی، جلد 2» کیفیت ارائه (نمره: 3…

بیشتر بخوانید

معرفی و ارزیابی کتاب «شناخت مفاهیم مقدماتی: مجموعه کودک باهوش من، 2 سالگی، جلد 1»

آنچه در این پست میخوانید کتاب «شناخت مفاهیم مقدماتی: مجموعه کودک باهوش من، 2 سالگی، جلد 1» کیفیت ارائه (نمره:…

بیشتر بخوانید

معرفی و ارزیابی کتاب «مهارت‌های شنیداری و گفتاری: مجموعه کودک باهوش من، 5 سالگی، جلد 2»

آنچه در این پست میخوانید کتاب «مهارت‌های شنیداری و گفتاری: مجموعه کودک باهوش من، 5 سالگی، جلد 2» کیفیت ارائه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *