شرایط و ضوابط

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 101 دقیقه

شرایط و ضوابط فروشندگان

شرایط و ضوابط خریداران

تفاهم با مشتریان


مقدمات

خدماتی که در سامانه و وب سایت https://badoma.ir/ در دسترس شما است توسط شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک ارائه می‌شود.

شرایط و قوانین ذکر شده در این بخش شامل همه سامانه‌های متعلق به شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک است و  شما با هر بار استفاده از این سامانه ها، در گام اول، کلیه قوانین ذیل را خواهید پذیرفت.

در نظر داشته باشید که کلیه اصول و قوانین شرکت منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیکی و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده و سایر مقررات و قوانین مرتبط با فعالیت این سامانه تدوین شده است. با استفاده از وب‌سایت، کاربران نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط می‌شوند.

قوانین و مقررات مندرجه ممکن است بسته به شرایط و در طول زمان تغییر یابد، این تغییر در همین صفحه درج و به‌روزرسانی می‌شود. بنابراین با هر بار استفاده از خدمات سایت کاربر مسئولیت مطالعه و آگاهی قوانین و مقررات را برعهده دارد. در صورت عدم توافق با این شرایط شما قادر به استفاده از خدمات سایت نخواهید بود.

بنابراین این توافق‌نامه مبنای ارائه خدمات به کاربران گرامی است وکاربران با استفاده از خدمات بادوما کلیه شروط و مندرجات این توافق نامه را مطالعه و از مفاد آن آگاهی یافته و با پذیرش آن درخواست خدمات می نمایند.

 در هر موردی که ابهامی در خصوص مفاد این تفاهم نامه وجود دارد، کاربران می توانند با کارشناسان بادوما ارتباط برقرار نمایند و اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایند. در هر حال رعایت شرایط برای بهره گیری از خدمات بادوما ضروری است.

ماده ۱: طرفین توافق نامه

پلتفرم بادوما: پلتفرم یک زیر ساخت  فنی برای شکل گیری تعامل ، تعیین چارچوب و ضوابط قانونی بین فروشندگان وکاربران در نشانی اینترنتی  https://badoma.ir/ در دسترس کاربران است  بنابراین پلتفرم یک  واسطه فروش محصولات حوزه کودک به شمار می‌رود و تمام کالاهای موجود در فروشگاه متعلق به تولیدکننده و یا توزیع‌کننده‌های معتبری است که با «پلتفرم بادوما» همکاری کرده‌اند. بنابراین، پلتفرم بادوما ، بستری برای عرضه محصولات کودک و دسترسی راحت کودکستان‌ها و مراکز فعال در حوزه کودک، به محصولات کودک است.

کاربر/مشتری: کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات پلتفرم بادوما اقدام کند.

فروشنده: منظور از فروشنده شخصی است که کالا یا خدمات خود را به مشتری / کاربر عرضه می‌نماید و با پلتفرم بادوما همکاری نموده و طرف قرارداد می باشد .

کالا و خدمات : محصول و خدمت قابل ارائه در پلتفرم بادوما است  که شامل هرگونه محصول یا خدمت ویژه کودکان زیر 7 سال است که توسط پلتفرم بادوما بررسی و تایید شده است.

توافقنامه: منظور سند حاضر است که مبنای ارائه خدمات از سوی شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک به کاربران در پلتفرم بادوما می باشد و  برای طرفین آن ایجاد التزام و تعهد مینماید.

روز کاری: روز کاری به معنی روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است.

 

ماده 2-تعاریف و اصطلاحات

پلتفرم بادوما: پلتفرم یک زیر ساخت  فنی برای شکل گیری تعامل ، تعیین چارچوب و ضوابط قانونی بین تامین کنندگان وکاربران در نشانی اینترنتی  https:// badoma.ir/ در دسترس کاربران است  بنابراین پلتفرم یک  واسطه فروش محصولات حوزه کودک به شمار می‌رود و تمام کالاهای موجود در فروشگاه متعلق به تولیدکننده و یا توزیع‌کننده‌های معتبری است که با «پلتفرم بادوما» همکاری کرده‌اند. بنابراین، پلتفرم بادوما ، بستری برای عرضه محصولات کودک و دسترسی راحت کودکستان‌ها و مراکز فعال در حوزه کودک، به محصولات کودک است.

کاربر/مشتری: کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات پلتفرم بادوما اقدام کند.

تامین کننده: منظور از تامین کننده شخصی است که کالا یا خدمات خود را به مشتری / کاربر عرضه مینماید و با پلتفرم بادوما همکاری نموده و طرف قرارداد می‌باشد .

کالا و خدمات : محصول و خدمت قابل ارائه در پلتفرم بادوما است  که شامل هرگونه محصول یا خدمت ویژه کودکان زیر 7 سال است که توسط پلتفرم بادوما بررسی و تایید شده است.

توافقنامه: منظور سند حاضر است که مبنای ارائه خدمات از سوی توتک به کاربران در پلتفرم بادوما می باشد و  برای طرفین آن ایجاد التزام و تعهد مینماید.

روز کاری: روز کاری به معنی روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است.

 

ماده 3- شرایط ایجاد حساب کاربری

3-1- اهلیت کاربر

الف: در مورد اشخاص حقیقی تنها اشخاص 18 سال و بالاتر که دارای رشد و سلامت روانی هستند، می‌توانند از خدمات پلتفرم بادوما استفاده نموده و یا حساب کاربری ایجاد نمایند.

ب: افراد زیر 18 سال باید تحت نظر ولی یا قیم قانونی خود و با نمایندگی آنان از خدمات پلتفرم بادوما استفاده کنند. در غیر این صورت پلتفرم بادوما هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال این اشخاص نخواهد داشت.

ج: اشخاص حقوقی که در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده باشند و دارای وضعیت فعال و معتبر باشند، نیز می‌توانند توسط نماینده خود که دارای اختیارات لازم از سوی شخص حقوقی است، عضو این سایت شده و از خدمات سایت استفاده کنند. در صورت لزوم نامه معرفی نماینده از سوی شخص حقوقی  اخذ خواهد شد.

3-2-اطلاعات حساب کاربری

الف: تمامی خدمات ارائه‌شده در پلتفرم  نیازمند ثبت‌نام کاربر در حساب کاربری است. حساب کاربری صرفاً متعلق به شخصی است که اطلاعات وی در حساب کاربری درج می‌گردد، بنابراین کاربر با ثبت‌نام کاربری موافقت می‌کند که اطلاعات دقیق و معتبری از خود ارائه دهد و در صورت هرگونه تغییر، این اطلاعات را به‌روزرسانی کند. هر کاربری مسئولیت حساب کاربری خود و همچنین مسئول حفظ نام کاربری و رمز عبور خود است و شخصاً مسئول هرگونه فعالیت تحت نام کاربری خود را بر عهده دارد.

ب: عضویت در پلتفرم بادوما رایگان است‌. جهت استفاده از خدمات سایت، کاربر می‌بایست هنگام ثبت‌نام، نام کاربری و رمز عبور برای خود تعیین کند. با انتخاب نام کاربری و رمز عبور و تأیید آن توسط پلتفرم، کاربر به عضویت سایت درآمده و مسئولیت کلیه امور انجام‌شده توسط وی در پلتفرم به عهده کاربر خواهد بود. در غیر این صورت، استفاده از خدمات پلتفرم بادوما مجاز نبوده و هرگونه دسترسی یا استفاده به جز از این روش، به معنای تجاوز به حقوق پلتفرم بادوما است و پیگرد قانونی دارد.

ج: پلتفرم بادوما مجاز است به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم اطلاعاتی را که برای تایید هویت کاربر ضروری است کسب کند. پرسش از کاربر برای دریافت اطلاعات تکمیلی‌، درخواست تأیید پست الکترونیکی‌ و غیره می باشد.

3-3-احراز هویت کاربران

الف: ایجاد حساب کاربری در پلتفرم بادوما نیازمند دریافت اطلاعاتی نظیر اطلاعات هویتی شامل نام و نام خانوادگی و شماره تماس، تصویر پرسنلی، محل سکونت می‌باشد.

درهرحال، دریافت کلیه خدمات از پلتفرم بادوما منوط به رعایت الزامات قانونی از جمله قانون مبارزه با پول‌شویی، قانون جرائم رایانه‌ای، تجارت الکترونیکی، مجازات اسلامی ، ضوابط و مقررات قانونی دیگر همچون  بخشنامه ها و ضوابط بانک مرکزی و دستورالعمل‌های پلیس فضای مجازی می‌باشد؛ از همین رو، کاربر متعهد است در صورت نیازمدارک درخواستی را در پلتفرم قرار دهد.

ب: در صورت نیاز به شماره‌حساب و یا شماره کارت‌بانکی کاربران موظف‌اند صرفاً اطلاعات کارت و حساب بانکی متعلق به خود را معرفی نمایند. در صورت انسداد یا تغییر اطلاعات حساب و کارت‌بانکی کاربر می‌بایست در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم را به پلتفرم بادوما نماید یا در اسرع وقت اطلاعات مربوط را در سایت به‌روزرسانی کند و در غیر این صورت مسئولیتی متوجه پلتفرم بادوما نخواهد بود.

ج: پلتفرم بادوما اطلاعات دریافت شده از اعضای خود را فقط در امور مرتبط با فعالیت شرکت استفاده می‌کند و به‌هیچ‌وجه در اختیار سایرین قرار نخواهد داد. همچنین در صورت نیاز به انجام مقاصد تجاری با کسب اجازه از کاربر نسبت به بهره‌برداری از این اطلاعات اقدام خواهد کرد. درهرحال تحلیل داده‌های گردآوری‌شده در سایت از فعالیت کاربران مجاز می‌باشد.

د: در هر موردی که پلتفرم بادوما به شناسایی دقیق‌تر کاربر نیاز داشته باشد، حق دارد تا قبل از ارائه خدمات، مدارک تکمیلی موردنیاز خویش را از کاربر مطالبه نماید و یا اینکه ادامه خدمت‌رسانی رو منوط به ارائه مدارک موردنیاز نماید.

ی: صحت اطلاعات ارائه‌شده در سایت به عهده کاربر است و این اطلاعات مبنای اصلی در ارائه خدمات بوده و چنانچه خللی در خدمات به علت نقص اطلاعات ارائه‌شده توسط کاربر صورت پذیرد پلتفرم بادوما هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص خدمات ارائه‌شده ندارد و مسئولیت خسارت وارده به پلتفرم بادوما به عهده کاربر است.

درج هویت حقیقی و حقوقی، آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، فروشنده سفارش ثبت شده توسط مشتری را لغو کرده و به فروشگاه اطلاع می دهد و فروشگاه مبلغ دریافتی را با کسر هزینه های ارسال  طی 1 روز کاری به حساب مشتری عودت می نماید.

و: در صورت کشف یا شناسایی هرگونه فعالیت مجرمانه و یا ارائه اطلاعات و مدارک مجعول توسط کاربر مانند انجام معاملات ربوی، پولشویی، کلاهبرداری، سرقت و غیره ضمن تعلیق حساب کاربری و ضبط موجودی کیف پول، از طریق مراجع قضائی پیگرد قانونی به عمل خواهد آمد.

3-4-امنیت اطلاعات و حفظ حریم خصوصی

الف: پلتفرم بادوما اطلاعات شخصی کاربر را بدون اذن و اجازه، در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد داد، مگر در مواردی که قانون ارائه آن‌ها به مراجع ذی‌صلاح قانونی را مجاز شمرده باشد یا به دستور مقام قضایی. بدیهی است این مورد در رابطه با اطلاعاتی که در اختیار عموم قرار دارد صدق نمی‌کند.

تبصره :اطلاعات مربوط به ارسال محصول و خدمات پس از فروش، در اختیار تأمین‌کنندگان معتبر پلتفرم بادوما قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که بر اساس تفاهم‌نامه ما بین پلتفرم بادوما، تامین‌کنندگان حق هیچ گونه استفاده‌ای از داده‌های مذکور غیر از ارسال محصول و خدمات پس از فروش را ندارد.

ب: حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران برای پلتفرم بادوما از جمله اصول اساسی و مهم حرفه‌ای به شمار می‌رود.

ج: اطلاعات شخصی و همچنین کلیه داده‌ها در سرورهای امن و محافظت‌شده پلتفرم بادوما ذخیره خواهد شد.

د: پرداخت‌های ریالی در بستر شبکه پرداخت الکترونیکی و از طریق درگاه‌ها امن شبکه بانکی یا شرکت‌های پرداخت الکترونیک در صفحات امن SSL انجام می‌پذیرد .

ه: اطلاعات و دسترسی‌هایی که علاوه بر اطلاعات هویتی موردنیاز می‌باشد، شامل موارد ذیل می‌گردد:

  1. دسترسی به موقعیت جغرافیایی
  2. دسترسی به اینترنت
  3. دسترسی به IP اینترنتی
  4. اطلاعات شماره کارت بانکی

تبصره: پلتفرم بادوما تعهد می‌نماید اطلاعات و دسترسی‌های مذکور را صرفاً در راستای ارائه خدمات خود مورد استفاده قرارداد دهد و از این اطلاعات هیچ‌گونه بهره‌برداری دیگری که مورد تائید کاربران نیست، ننماید.

3-5-لغو یا تعلیق حساب کاربری

الف: كاربر در هر زمان می‌تواند درخواست لغو عضویت در پلتفرم بادوما را بدهد. پلتفرم بادوما حساب کاربر مورد نظر را غیرفعال می‌کند، اما از پایگاه داده‌های خود خارج نمی‌کند. اطلاعات و عملیات کاربران حداقل به مدت شش ماه پس از خاتمه عضویت  بایگانی می گردد. درصورتی‌که کاربر عملی خارج از قوانین و مقررات تعیین‌شده انجام دهد، پلتفرم بادوما مجاز خواهد بود بدون اخطار پیشین عضویت کاربر را به حالت تعلیق درآورده یا لغو کند و طبق قوانین و مقررات با وی برخورد خواهد شد. کاربر با قبول این توافقنامه موافقت خود را مبنی بر ایفای تعهدات مندرج در قوانین و مقررات را اعلام می‌دارد.

ب: با قبول این توافقنامه پلتفرم بادوما مجاز است تا در صورت وقوع هرگونه تقلب، سفارش غیر‌مجاز یا کشف احتمال تقلب و کلاه‌برداری عضویت کاربر را معلق و یا لغو نماید و کاربر حق هیچ‌گونه اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت.

3-6- محتوای الکترونیکی

الف: کاربران می‌پذیرند که پلتفرم بادوما برای ارسال اخبار ، اطلاعات محصولات و وضعیت سفارش از ارسال پیامک و تماس با شماره تلفن ثبت شده و ارسال ایمیل به‌عنوان راه ارتباطی با وی استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرند که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شوند و یا اطلاعات مقتضی به‌موقع به ایشان نرسد.

3-7-پشتیبانی خدمات

فعالیت آنلاین پلتفرم بادوما در طول شبانه روز و در طول  ایام هفته در اختیار کاربران می باشد . پشتیبانی  تلفنی خدمات پلتفرم بادوما در طول روز های کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه  از ساعت 8 صبح الی 16 در دسترس می باشد.

 

ماده 4-حقوق و تعهدات کاربران

4-1-پنل کاربری پلتفرم بادوما

برای ورود به پنل کاربری می‌بایست رمز عبور و شناسه کاربری ثبت شود. دسترسی اشخاص غیرمجاز به پنل کاربری ممنوع می‌باشد و کاربران حق ندارند اطلاع کاربری خود را در اختیار اشخاص ثالث قرار دهند در غیر اینصورت مسئولیت بر عهده کاربر است.

4-2-شیوه درخواست خدمات

الف: کاربران درخواست خدمات مورد نظر خود را در پلتفرم بادوما و در پنل شخصی خود را ثبت می‌نمایند و صرفاً درخواست‌های ثبت‌شده در پنل کاربر قابل‌پردازش و اجرا می‌باشد.

ب: درصورتی‌که اخلالی در پردازش دستورات یا ثبت آن‌ها به وجود آید کاربران می‌توانند از طریق پشتیبانی پلتفرم بادوما مشکل به وجود آمده را برطرف نمایند و یا از طریق تیکت درخواست رفع مشکل به وجود آمده را بنمایند.

ج: سفارش های ثبت شده در پلتفرم بادوما صرفاً قابل پردازش و پیگیری است و درخصوص سفارش خارج از پلفترم  و ارتباط فروشنده و کاربر خارج از پلتفرم بادوما مسئولیتی نخواهد داشت.

4-3- حق بررسی و مرجوعی هفت روزه

الف: در راستای ایجاد سرویس‌‏های ارزش افزوده، پلتفرم بادوما با همکاری کلیه فروشندگان خود این امکان را ایجاد نموده تا کلیه کالاهایی که نیاز به بررسی دارند، تا 7 روز پس از تحویل، دارای فرصت بررسی باشند و هر گونه نقص فنی در دستگاه شامل سرویس تعویض بدون قید و شرط و فراتر از سرویس گارانتی محصول، می‏‌شود.

ب: لازم به توجه است که ایرادهای اعلام شده توسط مشتری (در مواردی که مرجوعی سلیقه ای نیست)، توسط فروشنده  بررسی می‏‌شود در صورت تائید وجود نقص فنی، کالا مشمول استفاده از سرویس بازگشت وجه می‏‌شود. در بروز اختلاف بین فروشنده و کاربر امکان بررسی و حل اختلاف توسط کارشناسان پلتفرم بادوما وجود دارد.

ج:برای تسریع در استفاده از سرویس مرجوعی و تعویض 7 روزه بادوما، دقت فرمایید که کالا به ‏خوبی بسته‌بندی و در شرایط اولیه باشد، لوازم جانبی و فاکتور به صورت کامل به همراه آن ارسال شود.

د: در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در بادوما به اتمام برسد، و بادوما امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، می‌تواند مبلغ دریافتی را به حساب خریدار استرداد نماید.

4-5-لغو یا مرجوع نمودن سفارش

الف: کاربر ظرف حداکثر 24 ساعت از زمان ثبت سفارش و تا قبل از تایید یا ارسال فروشنده حق لغو سفارش خود را خواهد داشت و در صورتی که پس از ارسال سفارش کاربر درخواست لغو سفارش را داشته باشد می بایست با هزینه خود نسبت به عودت کالا اقدام یا هزینه باز ارسال را پرداخت نماید تا سفارش لغو گردد.

ب: مشتری حق دارد در صورت هرگونه مغایرت در جنس، کیفیت و مشخصات ارائه شده مراتب عدم رضایت خود را طی 24 ساعت پس از تحویل کالا به پشتیبانی مشتریان بادوما اطلاع دهد. عدم رضایت از کالا طی 24 ساعت پس از تحویل کالا به پشتیبانی مشتریان بادوما اطلاع دهد و تا 7 روز پس از تحویل فرصت دارد که کالا را برای فروشنده ارسال کند؛ 24 الی 48 ساعت پس از ارسال و تایید فروشنده وجه مشتری به کیف پول یا حساب بانکی وی مسترد می شود.

 

ماده 5-حقوق و تعهدات پلتفرم بادوما

5-1-حق کپی‌رایت و سایر دارایی‌های فکری

الف: همه مطالب در دسترس از طریق پلتفرم بادوما ، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط پلتفرم بادوما در سایت اعم محتواهای متنی، صوتی، تصویری، ویدئویی و طرح و نمایش‌های گرافیکی و غیره متعلق به پلتفرم بادوما بوده و حقوق مادی و معنوی آن تمام در اختیار پلتفرم بادوما است. کاربران صرفاً با کسب مجوز کتبی پلتفرم بادوما می‌توانند اقدام به نشر این محتواها بنمایند.

5-2-موارد عدم مسئولیت

الف)پلتفرم بادوما مسئول خسارات اتفاقی، غیرقابل‌پیش‌بینی و تبعی در قبال کاربران نیست. مسئولیت پلتفرم بادوما محدود به خسارات مستقیم و بلاواسطه‌ایی است که با اثبات تقصیر پلتفرم بادوما به کاربران یا اشخاص ثالث واردشده است. درصورتی‌که ثابت شود ورود خسارت درنتیجه اهمال، تقصیر و یا نقض تعهدات قانونی یا قراردادی کاربران بوده است پلتفرم بادوما تعهدی به پرداخت خسارت نخواهد داشت. همچنین درصورتی‌که احراز گردد وقوع حالت فورس ماژور یا قوه قهریه باعث ایجاد خسارت گردیده است، پلتفرم بادوما از مسئولیت بری خواهد بود.

ب)پلتفرم بادوما هیچ مسئولیتی در خصوص خسارات وارده در نتیجه حمل و نقل کالا نخواهد داشت . 

ج)مسئولیت‌های مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط حمل و نقل و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده تأمین‌کنندگان است و پلتفرم بادوما در این خصوص مسئولیتی ندارد.

د)کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است و پلتفرم بادوما در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت .

 

ماده 6-ثبت سفارش کالا و خدمات

6-1- شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک در پلتفرم بادوما، به صورت مستقیم کالا و خدماتی را ارائه نمی نماید و صرفاً کالا و خدمات فروشندگان را معرفی نموده و امکان عرضه و فروش آن را به کاربران فراهم می نماید، لذا معاملات و سفارشات صورت گرفته در پلتفرم، میان کاربران و فروشندگان است، اما پلتفرم بادوما پشتیبانی و پیگیری های لازم را در خصوص ثبت سفارش و ارجاع آن به فروشنده را انجام می دهد.

6-2-  پلتفرم بادوما هیچ‌گونه دخالتی در معاملات صورت گرفته فی‌مابین کاربران و فروشندگان، ازجمله قیمت‌گذاری‌ها، تحویل، کیفیت و کیمیت کالاهای عرضه شده و تحویل داده شده و غیره ندارد.

6-3- سفارش های تایید و پردازش شده در داخل پنل کاربری قابل رویت است و پس از تسویه وجه آن به صورت آنلاین، بلافاصله سفارشات کاربر به فروشنده اعلام و ارجاع  میشود، در صورتیکه فروشنده به هر دلیل امکان تامین کالا یا ارسال را ظرف 1 روز کاری از زمان ارجاع سفارش نداشته باشد یا سفارش را تایید ننماید، سفارش لغو و به اطلاع کاربر خواهد رسید و سپس وجوه پرداختی کاربر به کیف پول وی مسترد خواهد شد. در صورت تایید فروشنده نسبت به امکان تامین و ارسال کالا، با هماهنگی کاربر، ظرف حداکثر 2 روز کاری  از زمان تایید فروشنده، سفارش به کاربر ارسال خواهد شد.

6-4- در صورتی که تعداد سفارشات در خصوص هر قلم کالا یا خدمات بیش از مصرف متعارف باشد توسط تیم پشتیبانی شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک بررسی خواهد شد و در صورت تایید پردازش سفارش انجام می گیرد.

6-5- در صورت بروز هرگونه خطا یا اشتباه  نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در پلتفرم بادوما، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای فروشگاه محفوظ است. بادوما در اسرع وقت وجوه دریافتی را به کیف پول کاربرعودت نموده و حسب درخواست کاربر ظرف 1 الی 2 روز کاری وجه مذکور به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز می گردد .

6-6- در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی، وجه مزبورطی 1 الی 2 روز کاری حسب درخواست مشتری به حساب / کیف پول  وی واریز خواهد شد.

6-7- لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی خرید یا رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. سایت بادوما هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.

6-8-در صورت استفاده از کد تخفیف پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.

 

ماده 7-ارسال کالا و حوزه جغرافیائی خدمات

7-1-در صورت تایید فروشنده نسبت به امکان تامین و ارسال کالا، با هماهنگی کاربر، ظرف حداکثر 2 روز کاری از زمان تایید فروشنده، سفارش به کاربر ارسال خواهد شد.

7-2- محدوده خدمات پلتفرم بادوما مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران است فلذا هرگونه دسترسی به خدمات پلتفرم بادوما خارج از مرزهای جغرافیائی ایران ناممکن می‌باشد

7-3-هزینه ارسال کالا بر عهده مشتری است و در زمان ثبت سفارش با توجه به محل تحویل کالا محاسبه و در فاکتور نهایی اعلام میگردد.

7-4-تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.

7-5- بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل کالا به عهده شرکت حمل و نقل است.

7-6-آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش، سایت پلتفرم بادوما اطلاع داده شود.

 

ماده 8-اطلاع‌رسانی و اعلانیه ها

8-1- کلیه اطلاع‌رسانی‌های و اعلانیه ها و وضعیت سفارش در قالب داده‌ پیام و تماس با شماره مرجع بادوما به شماره 982000011022011 انجام می‌پذیرد. مکاتبات الکترونیکی کاربر و بادوما به عنوان داده پیام قابلیت استناد داشته و به عنوان سند محسوب می گردد. 

تبصره- لازم به ذکر است پلتفرم بادوما جهت اطلاع از دیگر خدمات، از سرویس پیامکی شماره 2000500666 استفاده می کند و مسئولیتی در قبال دیگر شماره ها ندارد. هر شماره ای غیر از شماره مرجع بادوما باطل و مصداق کلاهبرداری است .

8-2- برای استناد پذیری درخواست کاربر می‌پذیرد درخواست‌های خود را به‌صورت مکتوب در قالب داده‌پیام به‌صورت ایمیلی و یا پنل کاربری یا تیکت ارسال نماید و در صورت ضرورت صرفاً به شماره تماس‌های پشتیبانی معرفی‌شده در سایت ارتباط برقرار نماید در غیر این صورت درخواست‌های کاربر خارج از مبادی اعلام‌شده موردپذیرش قرارداد نمی‌گیرد.

8-3- در صورت نیاز مکاتبات و مراسلات فیزیکی به اقامتگاه قانونی کاربر و یا نشانی اعلام‌شده صورت می‌گیرد. ارسال هرگونه اوراق و ابلاغیه به نشانی اعلام‌شده طبق ماده ۱۰۱۰ قانون مدنی معتبر می‌باشد.

 

ماده 9- تاییدات و مسئولیت کاربر

9-1- کاربر اذعان و اقرار می‌نماید که پلتفرم بادوما صرفاً یک پلفترم و بستر عرضه کالا و خدمات بوده و هیچ‌گونه فعالیت دیگری ندارد. در صورت ممنوعیت فعالیت پلتفرم بادوما ادامه خدمت‌رسانی به کاربران محدود و یا معلق خواهد شد و کاربر با علم به شرایط فعالیت پلتفرم بادوما اقدام به ایجاد حساب کاربری و درخواست خدمات می‌نماید.

9-2- کاربر اذعان و اقرار می‌نماید کلیه اطلاعات هویتی و شخصی که در سامانه پلتفرم بادوما درج نموده است صحت داشته و در صورت کشف کذب اطلاعات مسئول جبران کلیه خسارات قانونی می‌باشد.

9-3-کاربران اذعان و اقرار می‌نمایند که علامت تجاری پلتفرم بادوما ، نام دامنه، طراحی‌های سایت، سایر طرح‌ها و حقوق مالکیت فکری مندرج در سایت بادوما یا فروشگاه بادوما متعلق به پلتفرم بوده و حق هرگونه بهره‌برداری غیرمجاز را از خود سلب می‌نمایند.

 

ماده 11-حق فسخ و فورس ماژور

۱۱-۱- توافق نامه حاضر تا هنگامی که کاربر از خدمات پلتفرم بادوما و شرکت از طریق حساب کاربری خود بهره می برد لازم الاتباع است و هر زمان که کاربر اقدام به لغو حساب کاربری نماید، تعهدات توافق نامه حاضر فسخ میگردد مگر آنچه که به موجب قانون می بایست اجرا و رعایت گردد.

تبصره : پلتفرم می تواند در هر زمان با توجه به شرایط مندرج در این توافق نامه و تخلف کاربر از تعهدات نسبت به فسخ این توافق نامه بدون نیاز به حکم مرجع قضائی و به صرف لغو یا تعلیق حساب کاربری اقدام نماید.

۱۱-۲-پلتفرم بادوما متعهد به ارائه خدمات در بستر پلتفرم به کاربران است. همچنین پلتفرم بادوما حافظ امنیت اطلاعات و سیستم‌های نرم‌افزاری خود می‌باشد. لکن حملات سایبری سازمان‌یافته، ویروس‌ها، تروجان ها، کرم‌ها و هرگونه آلودگی سیستم‌های کاربران و یا آلودگی‌های که تاکنون وجود نداشته و یا ناشناخته بوده، دستورات قضائی و فیلترینگ، هرگونه اخلال در شبکه اینترنت داخلی و بین‌المللی، مسدودی حساب،  قطعی برق گسترده، سیل، زلزله و هرگونه رخداد طبیعی و انسانی و غیره در سطح کشور و یا بین‌المللی که منجر به تداخل فعالیت پلتفرم بادوما خارج اراده وی گردد از موارد فورس ماژور بوده و تا رفع این شرایط خدمات پلتفرم بادوما بدون هرگونه مسئولیت قانونی تعلیق می‌گردد.

۱۱-۳-در صورت حملات هکری، سایبری و ویروس‌ها که منجر به نشر اطلاعات و نفوذ امنیتی در سامانه‌های نرم‌افزاری گردد، به‌نحوی‌که فراتر از تدابیر امنیتی استاندارد برای حفظ امنیت باشد، پلتفرم بادوما تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات خواهد نمود اما مسئولیتی در این قبال آثار خرابکارانه این حملات ندارد.

۱۱-۴-همچنین در صورت انسداد حساب های بانکی پلتفرم بادوما به دستور مقام قضائی و یا مشکلات فنی سیستم پرداخت کشور تا رفع این انسداد پلتفرم بادوما مسئولیتی از جهت پرداخت خسارت به کاربران ندارد.

 

ماده 12-حل اختلافات

12-1 اگر اختلافی میان کاربر و پلتفرم بادوما به وجود آید، پلتفرم بادوما تلاش خواهد کرد تا این اختلاف را به روش منصفانه، کم‌هزینه و بدون نیاز به مراجع قانونی حل کند. در صورت بروز هرگونه مشکل از شما خواهشمندیم که در مرحله اول مستقیماً با پلتفرم بادوما تماس بگیرید. تلاش ما این خواهد بود که مسئله مربوط را بدون نیاز به پیگیری حقوقی و در اسرع وقت حل‌وفصل نماییم.

12-2-در صورت لاینحل باقی ماندن توسط هیئت حل اختلاف، طرفین می توانند صرفاً و لزوماً  به دادگستری شهر قم مراجعه نمایند.

12-3-در زمان بروز اختلاف، در صورت توافق طرفین، دو طرف به انجام تعهدات اوليه خود بر اساس قرارداد تا حل مناقشه ادامه می‌دهند. در غیر این صورت تا زمان حل‌وفصل کامل موضوع اختلاف تعهدات طرفین متوقف خواهد شد.

12-4-در صورت بروز اختلاف به دلیل عملیات صورت گرفته در بستر پلتفرم پلتفرم بادوما میان کاربران و همچنین با فروشندگان، نماینده معرفی شده از سوی عالی ترین مفام شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک  به‌عنوان داور مرضی‌الطرفین  تعیین می شود به حل‌وفصل اختلافات  و صدور رای خواهد پرداخت.

 

تفاهم نامه همکاری با فروشندگان

مقدمه

تفاهم نامه حاضر فیمابین شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک  به عنوان مالک پلتفرم بادوما با فروشندگان تحت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است و  از زمان ایجاد حساب کاربری و دریافت ایمیل و ثبت کد فعال سازی از سوی فروشنده در پلتفرم بادوما به نشانی اینترنتی badoma.ir به رسمیت قانونی خواهد رسید.

تفاهم نامه حاضر متضمن کلیه توافقات طرفین بوده و ایجاد حساب کاربری توسط فروشنده به منزله پذیرش کلیه شرایط مندرج در این سند است و شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک حق اعمال تغییرات در این سند را در هر زمان خواهد داشت و در صورت تغییرات از زمان اعلام قابل اعمال است.

 

ماده 1 طرفین تفاهم نامه

تفاهم‌نامه حاضر بین شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک  و فروشنده وفق شرایط و ضوابط مقرر در این سند منعقد می گردد.

 

ماده 2 تعاریف

2-1 تفاهم نامه: منظور تفاهم نامه همکاری حاضر با فروشندگان است.


2-2 فروشنده: فروشنده شخص حقیقی یا حقوقی است که با تایید این تفاهم نامه همکاری نسبت به فروش کالای خود از طریق پلتفرم بادوما اقدام نموده است.


2-3 شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک : منظور شرکت حقوقی فعال در حوزه کودک به شناسه ملی 14013489936 می باشد.


2-4 مشتری : منظور مصرف کننده نهایی یا خریدار است که کالا یا خدمات مورد نیاز خود را از طریق پلتفرم بادوما سفارش می دهد.


2-5 پلتفرم بادوما: مجموعه خدمات قابل دسترس در وب سایت به نشانی اینترنتی https://badoma.ir/ می‌باشد.


2-6 کالا و خدمات: محصولات و خدمات ویژه کودکان زیر 7 سال است که در پلتفرم بادوما قابل عرضه می‌باشد.


2-7 کالای معیوب: هر گونه کالا که کل، بخش یا جزیی از آن که دارای ایراد، نقص، صدمه و یا دارای گارانتی غیر معتبر است و یا حسب مورد فاقد گارانتی، گواهی، مجوز و پروانه هایی است که قانوناً جهت فروش آن کالا الزامی است.


2-8 کالای تقلبی یا غیر اصل: کالاهای ذیل، کالای تقلبی یا غیر اصل محسوب می شوند:


الف) کالایی که با برند یا مدل اصلی آن کالا از نظر نام متشابه است اما از نظر اصالت متفاوت است؛ و یا هرگونه کالایی که از نظر جعبه، بسته‌بندی، جنس، کیفیت و غیره با کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید مانند (سایت اصلی برند یا شرکت‌های وارد کننده‌ی قانونی) که کالاهای اصل را به ‌فروش می‌رسانند مغایرت داشته و همچنین در پلتفرم بادوما در عنوان یا تصاویر کالای نمایش داده شده، برند اصلی کالا ذکر شده ولی کالای فروخته شده با نمونه‌ی اصلی کالا مغایرت داشته، کالای مورد نظر غیر اصل شناخته میشود.


ب)کالاهایی که در آنها شماره سریال، مدل، برچسب یا سایر نشان های شناسایی و یا مشخصات کالا، قطعات و اجزای آنها و یا بسته بندی یا هرگونه نوشته ای در روی آنها بطور غیر مجاز از جانب تولید کننده، توزیع کننده یا فروشنده کالا و یا هر شخص دیگر، محو، تغییر، جایگزین و یا به هر شکلی دستکاری شده باشند.


ج)کالاهای مغایر با قوانین و مقررات و ضوابط و استانداردهای دولتی، عمومی و صنفی به ویژه مقررات بهداشتی.


د)کالاهای ناقض حقوق اشخاص ثالث از جمله حقوق مالکیت فکری.


2-9 کالای قاچاق: کالایی است که دارای مدارک و مستندات رسمی قابل ارائه دال بر ورود و ترخیص آن از مبادی قانونی و گمرک رسمی کشور نبوده یا هر کالایی که وفق قوانین و مقررات جاری کشور از جمله تبصره ماده 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده، قاچاق محسوب شود.


2-10 پنل فروشنده: فضایی است که پلتفرم بادوما به صورت برخط یا آنلاین جهت بارگذاری محتوا، مدارک شناسایی و سایر متعلقات در اختیار فروشنده قرار می دهد و برخی اطلاعات مربوط به فروشنده در آن نمایش داده می شود و راه ارتباطی بین شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک با فروشنده می باشد.


2-11 حساب کاربری فروشنده : حسابی که با اختصاص نام و رمز عبور به فروشنده تعلق گرفته است و فروشنده توسط آن به پنل دسترسی خواهد داشت.


2-12 حق الزحمه (کمیسیون) : معادل ریالی درصدی معین از قیمت فروش هر گروه از کالاهای فروشنده در پلتفرم بادوما است.


2-13 ابلاغیه ها : موارد اجرایی هستند که در طول مدت همکاری از طریق پورتال پنل کاربری یا ایمیل از سوی پلتفرم بادوما به صورت الکترونیکی به فروشنده ابلاغ خواهد شد.

 

ماده 3 موضوع تفاهم‌نامه

موضوع این تفاهم نامه ایجاد بستر فروش اینترنتی توسط پلتفرم بادوما جهت عرضه کالا و خدمات توسط “فروشنده” از طریق ایجاد دسترسی به پنل فروشندگان در پلتفرم بادوما است.

 

ماده 4 شرایط عمومی تفاهم نامه

4-1 هر گونه تغییر در این تفاهم نامه از طریق راه‌های ارتباطی پلتفرم بادوما به صورت عمومی یا موردی به اطلاع فروشنده می‌رسد و استفاده فروشنده از پنل پلتفرم بادوما، به‌منزله پذیرش آخرین نسخه تفاهم نامه و قوانین و مقررات مذکور در آن است.


4-2 ایجاد حساب کاربری در پنل فروشنده درپلتفرم بادوما هیچ نوع تعهد، توافق و قراردادی نظیر ایجاد شعبه، مشارکت و سرمایه‌گذاری مشترک، یا رابطه‌ای نظیر استخدامی یا پیمانکاری، حق فنی، شراکت، عاملیت فروش، نمایندگی یا مانند آن را فی مابین فروشنده و پلتفرم بادوما ایجاد نخواهد کرد.


4-3 پلتفرم بادوما هنگام ایجاد پنل فروشندگان یا ارائه خدمات، مجاز است در مراحل و زمان‌های مختلف، اطلاعات مورد نیاز برای ارائه خدمات را از فروشنده به صورت الکترونیکی یا کاغذی یا اشکال دیگر و به صورت منفرد یا متعدد درخواست و دریافت کند.


4-4 فروشنده با ایجاد پنل فروشندگی، رضایت خود را جهت دسترسی پلتفرم بادوما به اطلاعات خود و استفاده از آن، به ‌‌شیوه‌ای که در این تفاهم نامه بیان گردیده است، اعلام می‌کند.


4-5 پلتفرم بادوما نسبت به حفظ حریم شخصی و اطلاعات خصوصی فروشنده متعهد است و از این اطلاعات برای بهبود تجربه‌های فروشنده و تسهیل روابط تجاری فروشندگان استفاده می‌کند. همچنین به دلیل رعایت مسائل امنیتی، صحت‌سنجی، پیگیری‌های حقوقی و قانونی، افزایش بهره‌وری و دقت در فرآیندهای کاری پلتفرم بادوما، ممکن است اطلاعات دریافتی فروشنده، توسط کارکنان پلتفرم بادوما برای اهداف فوق در زمان‌بندی‌های مختلف رؤیت و بررسی گردد.


4-6 فروشنده برای ایجاد پنل وآغاز فعالیت فروش، باید احراز هویت شود .فرآیند احراز هویت شامل احراز مشخصات سجلی (حقیقی و یا حقوقی)، کد ملی، نشانی، مالکیت شماره همراه و شماره حساب بانکی ارائه‌شده توسط فروشنده است و در صورت عدم تطابق مشخصات و اطلاعات ارائه شده از سوی فروشنده، فعالیت پنل و حساب کاربری ممکن نخواهد بود.


4-7 پلتفرم بادوما ممکن است در بازه‌های زمانی متفاوت و دفعات مکرر، حسب مورد، از اشخاص مدارک لازم جهت احراز هویت یا احراز مجوزات لازم برای کسب‌وکار یا مسائل دیگر را درخواست کند.


4-8 فعالیت‌های فروشنده در پلتفرم بادوما، با پنل و نام فروشنده‌ پیوند دارد و تمام یا بخشی از اطلاعات فروشنده و فعالیت‌های وی به صورت پیش‌فرض در پلتفرم بادوما و نیز اپلیکیشن‌ها و سایر ابزارها و صفحات وابسته به آن (که در آینده اضافه خواهند شد)، برای عموم قابل‌مشاهده است.


4-9 پلتفرم بادوما درتعامل با برخی شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدماتی که به آنها نیاز دارد، با بهره‌گیری از ابزارهای تحلیل داده و نتیجه حاصل از آن، به تحلیل، طراحی و اجرای برنامه‌های مخاطبان و فروشندگان خود، همکاری می‌کند. استفاده از داده‌ها و اطلاعات فروشندگان، به ‌صورت بی‌نام وبا حفظ محرمانگی داده‌هاست و افشای داده‌های با نام، صرفاً با رضایت صاحب داده صورت می‌پذیرد.


4-10 پلتفرم بادوما اطلاعات فروشنده را در صورت درخواست رسمی مراجع ذی‌صلاح قضایی، انتظامی و قانونی در اختیار آنها قرار خواهد داد.


4-11 پلتفرم بادوما می تواند در صورت تخلفات فروشنده از مفاد این تفاهم نامه و مقررات لازم‌الاجرا علی‌الخصوص قانون تجارت الکترونیک و نظامات مختص این قانون (از جمله ارائه کالاهای سالم به مشتری، رعایت شرایط حق انصراف کاربر ، ارائه اطلاعات دقیق و جامع در مورد کالای عرضه ‌شده در فضای مجازی) و قوانین و مقررات مالیاتی، صنفی، جرائم رایانه‌ای و مجازات اسلامی، به فروشنده متخلف اخطار دهد و در صورتی که فروشنده مزبور به اصلاح موارد خواسته شده در اخطار نپردازد حسب مورد پلتفرم بادوما اختیار اعمال یک یا چند مورد از اقدامات زیر را خواهد داشت:


الف) تعلیق پنل فروشنده


ب)مسدود سازی پنل فروشنده با حفظ محتوای او


ج)مسدود سازی یا کسر موقت یا دائمی اعتبارات کیف پول فروشنده یا هرنوع اعتبار در پلتفرم بادوما


د)اعمال جریمه نقدی


ه)حذف کامل پنل فروشنده


4-12 فروشنده مسئول حفاظت از نام کاربری و رمز عبور پنلی که به او اختصاص یافته است شناخته می‌شود و مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که با نام کاربری او انجام می‌گیرند از قبیل محتوا گذاری، پذیرش سفارشات، ارسال اطلاعات و سایر موارد ارتباطی را بر عهده خواهد داشت. تغییر مالکیت پنل فروشنده و هر نوع واگذاری مالکانه آن‌ها به دیگران تحت هیچ عنوانی اعم از نمایندگی، وکالت، صلح حقوق و سایر عناوین بدون اطلاع و تایید پلتفرم بادوما امکان‌پذیر نیست و در صورت اطلاع، پلتفرم بادوما مجاز به اعمال اقدامات بالا خواهد بود.


4-13 شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک جز در چارچوب پلتفرم، نظارت و مسئولیتی درباره ارتباط و تعامل آنلاین یا آفلاین فروشندگان پلتفرم بادوما با یکدیگر در درون یا بیرون از بازار پلتفرم بادوما ندارد.


4-14 هدایت مشتریان یا سایر فروشندگان پلتفرم بادوما به بیرون از سایت پلتفرم بادوما ممنوع است و در صورت اطلاع، شرکت پیشرفت زیست‌بوم کودک حق انسداد حساب کاربری و استیفای حقوق خود را از مراجع ذی صلاح خواهد داشت.


4-15 درصورتیکه یک نوع و یک محصول در درگاه بادوما وجود داشته باشد و یکی تولیدکننده و دیگری فروشنده آن محصول باشد، علاوه بر مفاد این تفاهم نامه، ضوابط عرضه می تواند از سوی تولید کننده اعلام گردد که حسب مورد به فروشندگان ابلاغ خواهد شد.


4-16 فروشندگان موظف اند که تمام محصولاتی که در پلتفرم عرضه می کنند مناسب کودکان زیر هفت سال باشد در غیر اینصورت پلتفرم بادوما حق دارد محصول را حذف کند.

 

ماده 5 حقوق و تعهدات فروشنده

5-1 فروشنده موظف به ثبت نام و درج اطلاعات محصول و توضیحات در پلتفرم بادوما می باشد. در نام فروشنده، به عنوان تولید کننده و یا توزیع کننده و یا انتشارات و غیره، اطلاعات ورودی برای کالا و خدمات و بخش توضیحات مرتبط به آنها، استفاده از عناوینی که نیازمند مجوز از وزارتخانه‌ها یا سازمان‌های دولتی و مراکز علمی و امثالهم باشد، برندهای ثبت‌شده،‌ اسامی مقدس (مانند نام‌ها و القاب)، نام‌های کامل یا اختصاری متعلق به دولت، اسامی آثار ملی و تاریخی، اسامی دانشمندان، هنرمندان و افراد مشهور معاصر، بدون گرفتن مجوزهای لازم ممنوع است و در صورت تخلف فروشنده، تمام مسئولیت و عواقب آن با فروشنده است.


5-2 فروشنده متعهد است مدارک درخواست شده در خصوص احراز هویت و مدارک موثق و معتبر ثبتی و نیز گواهینامه های صنفی، حرفه ای، بهداشتی(در صورت لزوم)، استاندارد و سایر مدارک به شرح پنل را بارگذاری و در صورت لزوم آنها را به روزرسانی نماید، عدم بارگذاری یا به روزرسانی اسناد به طور صحیح علاوه بر ایجاد حق فسخ (پس از اخطار رفع نقص) این حق را برای پلتفرم ایجاد میکند که کلیه پرداخت ها را تا زمان رفع نواقص مدارک معلق و دسترسی فروشنده را به پنل قطع نماید.


5-3 فروشنده می‌بایست حسب مورد، شناسه‌های ضروری محصول مانند شناسه کالا و شناسه رهگیری، سری ساخت، سال چاپ و تولید و غیره را بر روی کالاهای عرضه شده نصب و در توضیحات محصول نیز درج کند. فروشنده مسئولیت صحت اطلاعات و تضمین اصالت و کیفیت خدمات را شخصاً بر عهده دارد و بدین وسلیه متعهد گردید در قبال تخلفات خود علاوه بر حضور در مراجع رسمی و پاسخگویی، پلتفرم بادوما را در قبال مسئولیت و هزینه هرگونه دعوای طرح شده توسط ثالث مصون نماید.


5-4 فروشنده متعهد می‌شود که هیچ‌گونه کالای تقلبی، قاچاق، معیوب، ممنوعه یا غیر بهداشتی را در سایت درج نکرده و تحویل مشتری ندهد. در غیر این صورت کلیه مسئولیت‌های قضایی و قانونی و پاسخگویی به مشتری و سایر اشخاص و مراجع ذی صلاح از جمله و نه منحصراً شامل گمرکات، تعزیرات و اداره مالیات بر عهده فروشنده خواهد بود و فروشنده موظف است درصورت محکومیت یا الزام قانونی پلتفرم بادوما به پرداخت خسارت یا جریمه، علاوه بر پرداخت آنها، جریمه ای مطابق با ماده 8 به عنوان وجه التزام عدم انجام تعهد نیز به پلتفرم بادوما پرداخت نماید.در این صورت، پلتفرم بادوما میتواند ضمن قطع فوری دسترسی فروشنده به پنل، نسبت به فسخ تفاهم نامه همکاری اقدام نماید و فروشنده بدینوسیله حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.


5-5 فروشنده تضمین میکند که اولاً تنوع، تعداد، قیمت، کیفیت، مشخصات و عملکرد معمول کالاها به ترتیب اعلام شده در پنل است ثانیاً کلیه کالاها در بسته‌بندی مطابق با استاندارد پلتفرم بادوما (و در صورت فقدان استاندارد خاصی از سوی پلتفرم بادوما، در بهترین بسته‌بندی معمول در رویه تجاری برای آن نوع کالا و مسیر حمل) تحویل داده خواهد شد، ثالثاً، کالاهای فروخته شده به هیچ عنوان کالاهای دست دوم ، مرجوعی و یا مجددا فروخته شده نمی باشد. فروشنده، مسئول جبران خسارات وارده و دعوای طرح شده از سوی مشتریان در خصوص موارد مذکور در این بند خواهد بود و مسئولیتی در این خصوص متوجه پلتفرم بادوما نخواهد بود.


5-6 فروشنده متعهد است صرفاً کالاهای موجود در انبار خود را در پنل خود اعلام نماید. معرفی کالای غیر موجود در پنل به عنوان کالای موجود ممنوع بوده و فروشنده مسئول جبران خسارات وارده به پلتفرم بادوما و مشتری و پاسخگویی حقوقی و کیفری در مقابل مراجع قضایی و قانونی خواهد بود. در این حالت پلتفرم بادوما بنا به تشخیص خود علاوه بر اخذ وجه التزام مندرج در ماده 8، راساً نسبت به قطع پنل فروشنده اقدام خواهد نمود.


5-7 فروشنده مطابق بخشنامه سازمان امور مالیاتی نیازی به صدور صورتحساب فروش موضوع آئین نامه اجرایی ماده 95 قانون مالیات های مستقیم، ندارد و فروش های صورت پذیرفته توسط پلتفرم بادوما به نیابت از خود را در سامانه معاملات فصلی به نام خریدار نهایی ارسال خواهد نمود. اطلاعات خریدار نهایی مطابق پنل خود قابل دریافت می باشد.

 

ماده 6 حقوق و تعهدات پلتفرم بادوما

6-1 پلتفرم حق تغییر «شرایط همکاری» را در هر زمانی داشته و این تغییرات به محض بروزرسانی و همچنین اطلاعیه ها و ابلاغیه ها توسط پلتفرم در پنل اختصاصی فروشنده اعلام می شود که به منزله ی ابلاغ به «فروشنده» می باشد.


6-2 پلتفرم بادوما همکاری لازم را با فروشنده در راستای عرضه کالاهای موضوع تفاهم نامه در درگاه اینترنتی (معرفی، توصیف و عکس گذاری، ارسال آنها به مشتریان بالقوه و سایر خدمات به شرح مقرر در پنل فروشنده) با اخذ هزینه های مربوط مبذول خواهد داشت.


6-3 وجوه ناشی از فروش کالا، پس از کسر حق الزحمه یا کمیسیون، هزینه ها و مطالبات قراردادی و تأیید واحد مالی پلتفرم بادوما طبق زمان بندی مشخص شده دراین تفاهم نامه در پنل فروشنده به فروشنده پرداخت می شود. اگر روز پرداخت مصادف با جمعه یا تعطیلات رسمی باشد، پرداخت در روز کاری بعدی انجام خواهد شد.


6-4 کمیسیون، هزینه ها و مطالبات پلتفرم بادوما همراه مالیات بر ارزش افزوده آنها محاسبه و از فروشنده دریافت خواهد شد و پلتفرم بادوما مسئولیت و تعهدی در خصوص تکالیف قانونی و مالیاتی فروشنده از جمله مالیات بر درآمد و ارزش‌افزوده کالا ندارد. تکالیف مالیاتی و قانونی فروشنده و تشریفات اداری و قانونی آن بر عهده خود فروشنده است و ارائه گزارش‌های مالیاتی پلتفرم بادوما به سازمان امور مالیاتی، ارتباطی به فروشندگان ندارد و به هیچ عنوان نافی تکالیف قانونی آن‌ها نخواهد بود.


6-5 مطالبات فروشنده خواه ناشی از این شرایط همکاری، خواه ناشی از هر منشا دیگر، نزد پلتفرم بادوما از جمله تضامین می باشد و پلتفرم بادوما میتواند هر یک از مطالبات خویش، هزینه ها و خسارات را راسا از محل مطالبات وی وصول نماید.


6-6 هماهنگی با کلیه شرکت های پستی جهت ارسال کالاها به مشتری بر عهده فروشنده می باشد.


6-7 پلتفرم بادوما ممکن است در بازه‌های زمانی مختلف نسبت به راستی‌آزمایی برخی کالاها اقدام کرده و از فروشندگان درخواست میکند تا کالاهای خود را به پلتفرم بادوما ارائه ‌دهند.

 

ماده 7 دستورالعمل فرایند فروش کالا

7-1 دریافت سفارش:
فروشنده موظف است ظرف 1 روز کاری از دریافت سفارش ، آنرا پردازش و امکان ارسال آن را تایید نماید و ظرف حداکثر 2 روز کاری با هماهنگی مشتری آن را ارسال نماید و به هیچ دلیلی اعم از نوسانات نرخ ارز، اشتباه در مشخصات و غیره از تحویل آن استنکاف نورزد.


7-2 لغو سفارش از سوی فروشنده:
الف)در صورتی که سفارش طی روز اول کاری به دلیل «اتمام موجودی» یا «قیمت اشتباه» از سوی فروشنده لغو گردد، صرفاً مبلغ کمیسیون به عنوان جریمه، مصادره و هیچ گونه جریمۀ دیگری متوجه فروشنده نخواهد بود. پلتفرم وجه پرداخت شده توسط خریدار را به حساب وی باز می‌گرداند.


ب)در صورتی که سفارش پس از روز اول کاری به دلیل «اتمام موجودی» یا «قیمت اشتباه» از سوی فروشنده لغو گردد، علاوه بر مبلغ کمیسیون، فروشنده به ازای هر سفارش لغو شده متعهد به پرداخت مبلغ 1.000.000 ریال در وجه پلتفرم می باشد.


ج)در صورت اشتباه فروشنده و درج قیمت به بهای پایین تر از قیمت واقعی، وی متعهد است بلافاصله اقدام به اصلاح اشتباه نماید و در هر حال در صورت تایید به قیمت اشتباه مکلف است کالا را با همان قیمت درج شده تحویل مشتری نماید و در صورت استنکاف، مشمول وجه التزام و ضمانت اجرای مذکور در خصوص عرضه کالای ناموجود می شود. درهر حال پاسخگویی به خریدار در مراجع رسمی به عهده فروشنده است.


7-3 ارسال کالا:
فروشنده برای ارسال کالا باید از بسته‌بندی مناسب برای محافظت محصول استفاده کند. برای ارسال آن از مبدأ، طبق شرایط توافقی خود با پلتفرم بادوما (ارسال از طریق روش های متعارف در کشور) عمل کند و شرایط و قوانین اشخاص حقیقی و حقوقی واسط ارسال و تحویل محصول (مانند شرکت پست، شرکت‌های باربری، تاکسی‌بار اینترنتی) و میزان مسئولیت خود و آنها را در نظر بگیرد و پاسخگو باشد.


7-4 تأخیر در ارسال کالا:
فروشندگان موظفند تمامی سفارش های خود را طی 2 روزکاری پس از ثبت سفارش به آدرس مشتری ارسال کنند. در صورت عدم ارسال کالا تا 2 روزکاری پلتفرم بادوما می تواند جریمه ای به عنوان خسارت ناشی از تاخیر انجام تعهد بر اساس ماده 8 از فروشنده مطالبه یا از محل مطالبات وی کسر و برداشت نماید. علاوه بر این پلتفرم بادوما می‌تواند اقدام به قطع همکاری با فروشنده کند. قطع همکاری نافی حقوق پلتفرم بادوما درخصوص محاسبه و کسر جرائم و تاخیرات از محل مطالبات و تضامین فروشنده نمی باشد.


7-5 عودت کالا از طرف خریدار
طرفین توافق می نمایند بازگشت کالا 7 روز کاری از زمان تحویل کالا توسط مشتریان قابل قبول می باشد. فروشنده مرجوع کردن کالا و یا تعویض كالا را تحت شرایط زیر می پذیرد:


الف) كالاي تحويل داده شده توسط فروشنده، معیوب، تاریخ مصرف گذشته یا مطابق مندرجات سفارش کالا و توصیفات آن نباشد. در اين شرايط، مشتری، آن را به فروشنده عودت می دهد و فروشنده ظرف 3 روز كاري پس از دريافت آن، كالا را مطابق انتخاب مشتری تعويض نموده و یا کل مبلغ آن را عودت دهد. چنانچه کالا به علت عدم موجودی قابل تعویض نباشد، سفارش لغو وبهای کالا را از طریق پلتفرم به مشتری عودت نماید.


ب) فروشنده میبایست نهایتاً طی 1 روز کاری پس از عودت کالا توسط خریدار، نظرات و اعتراضات خود را مبنی بر بازگشت کالا (برای مثال ادعای آسیب دیدگی کالا توسط خریدار) به همراه دلیل و مدارک مورد نظر به ایمیل info@badoma.ir ارسال نماید و به پشتیبانی بادوما اطلاع دهد.


تبصره : بدیهی است که هرگونه درخواست یا اعتراض که پس از مدت اعلام شده در این بند و یا از طرق دیگر غیر از ایمیل مذکور به پلتفرم ارسال شود، مورد قبول نخواهد بود.


ج)پلتفرم در صورت بروز اختلاف بین کاربر و فروشنده، نسبت به بررسی معیوب و یا ناقص بودن کالا و یا عدم تطابق آن با سفارش ثبت شده (اعم از رنگ و سایر ویژگی های کالا) یا آسیب دیدگی کالا توسط خریدار اقدام خواهد نمود و در نهایت بر مبنای نظر کارشناسی پلتفرم، اقدامات لازم اعم از تعویض کالا و یا عودت مبلغ سفارش به مشتری از سوی فروشنده صورت خواهد پذیرفت.


د)اگر كالا در شرايط آکبند (در طی هفت روز کاری از زمان تحویل کالا) به هر دلیل توسط مشتري نهائی عودت داده شود، در این شرایط سفارش لغو و پلتفرم اقدام به عودت مبلغ کالا پس از استرداد کالا به فروشنده می نماید.

 

ماده 8 دستورالعمل محاسبات مالی

8-1 تسویه‌پنل فروش در پلتفرم بادوما، صرفا برای فروشنده ای که احراز هویت شده، انجام می‌شود و اگر به تشخیص پلتفرم بادوما، هویت فروشنده بر اساس اطلاعات و مدارک موجود احراز نشده باشد، تسویه‌ ای انجام نخواهد شد.

 

8-2 پرداخت سهم فروشنده طبق زمان‌بندی 7 روز کاری بعد از رسیدن کالا و در صورت عدم مرجوعی یا مشکل دیگر در تحویل کالا، با درخواست خودش از طریق شماره حسابی که در حساب کاربری خود اعلام نموده است، پرداخت میگردد.

 

8-3 اسناد واریزی به شماره حساب وارد شده در پنل فروشندگان به منزله تسویه حساب پلتفرم بادوما با “فروشنده” خواهند بود. بدیهی است در صورت عدم ارائه شماره حساب و یا هرگونه مغایرت آن، کلیه مسئولیت ها شامل تاخیر یا عدم واریز وجه بر عهده “فروشنده” خواهد بود.

 

8-4 در صورت وجود مغایرت در محاسبات، “فروشنده “می تواند طی حداکثر3 روز کاری پس از انجام پرداخت به حساب کاربری، مراتب را به پلتفرم جهت بررسی، رسماً اعلام نمایند.

 

8-5 کمیسیون فروش نیابتی کالا و خدمات توسط بادوما بدون احتساب هزینه ارسال، 10 درصد است.

 

8-6 جریمه ثبت و ارسال کالای تقلبی، قاچاق، معیوب، ممنوعه یا غیر بهداشتی مندرج در ماده 5 برابر با 50 درصد مجموع بهای کالای فروخته شده مشمول این بند توسط فروشنده می باشد.

 

8-7 جریمه ثبت و معرفی کالای غیر موجود در پلتفرم مندرج در ماده 7 برابر با 20 درصد مجموع بهای آن کالا می باشد.

 

8-8 جریمه تاخیر در ارسال کالا مندرج در ماده 7 معادل یک سوم ارزش کالا ضرب در تعداد روزی که فروشنده در ارسال کالا تاخیر داشته است.

 

ماده 9 انتشار محتوا و استفاده از آن

9-1 هر آنچه فروشنده هنگام استفاده از خدمات پلتفرم بادوما در هر بستر متعلق به آن درج و منتشر می‌کند، محتوای فروشنده محسوب می‌شود.


9-2 فروشنده هنگام درج هر نوع محتوا، می‌بایست قوانین کشور (مانند قانون جرایم رایانه‌ای، فهرست مصادیق محتوای مجرمانه و قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور)، احکام شرعی، اخلاق و عرف جامعه و مفاد این تفاهم نامه را رعایت کند و تمام مسئولیت و تبعات حقوقی و کیفری آن را بپذیرد.


9-3 پلتفرم بادوما می تواند محتوای ارائه شده توسط فروشنده و محتوای پیوند داده شده با آن را به منظور ارزیابی و آزمایش مورد استفاده قرار داده و آنها را در آرشیو خود نگهداری نماید.


9-4 پلتفرم بادوما نسبت به هرگونه ادعا یا خسارت احتمالی نسبت به محتوای فروشنده هیچ مسئولیت مدنی و کیفری نخواهد داشت.


9-5 فروشنده با درج محتوا در پلتفرم بادوما، حق استفاده و پالایش آن را به پلتفرم بادوما به صورت انحصاری، قابل‌واگذاری به غیر، همه‌جانبه و غیر قابل‌استرداد می‌دهد.


9-6 انتشار محتوای خارج از موضوع فعالیت و خدمات پلتفرم بادوما (مانند کالا و خدمات غیر مرتبط با حوزه کودک) و محتوای غیرمجرمانه ، نامناسب و خارج از عرف (مانند تصاویر ترسناک و شوخی‌های خلاف شئون اخلاقی) مجاز نیست.


9-7 پلتفرم بادوما مجاز به نظارت بر همه محتوای فروشندگان در بستر پلتفرم بادوما است و در صورت تشخیص محتوای نامناسب یا ناقض قوانین کشور و مقررات پلتفرم بادوما، می‌تواند آن را بدون اطلاع قبلی حذف کند و از این جهت هیچ ادعایی علیه پلتفرم بادوما مسموع نخواهد بود. همچنین در این موارد، پلتفرم بادوما مجاز به اعمال مقررات خود است و نسبت به اقناع فروشنده هیچ تعهدی ندارد.


9-8 در صورتی که فروشنده نظرات منفی یا توهین‌آمیزی منتشر کند یا برای خریدهای خود نظراتی منتشر کند که به پلتفرم بادوما اثبات شود خلاف واقعیت است، پلتفرم بادوما ضمن آن‌که حق دارد مقررات خود را اعمال کند، ممکن است اقدامات مذکور در ماده 4 را نیز اعمال کند.


9-9 فروشنده برای تولید، انتشار و انتقال محتوا مجاز به استفاده از سیستم‌های ماشینی، رایانه‌ای و ربات نیست. در صورت گسترده بودن محتوا در قالب تفاهم با پلتفرم می‌تواند از روش‌های دیگر استفاده کند.

 

ماده 10 شرایط خاتمه تفاهم نامه

10-1 پایان دادن به تفاهم نامه استفاده از پنل پلتفرم بادوما به پنج صورت اتفاق می‌افتد:


الف)تخلف فروشنده و حذف کامل پنل فروشنده، بر اساس تخلفاتی که در مفاد این تفاهم نامه آمده است.


ب)درخواست فروشنده و موافقت پلتفرم بادوما برای خاتمه کامل تفاهم نامه.


ج)فوت یا اثبات عدم اهلیت فروشنده از زمان اطلاع پلتفرم بادوما.


د)استفاده پلتفرم بادوما از حق خود برای فسخ یک‌طرفه تفاهم نامه و مسدود کردن یا حذف پنل فروشنده بر اساس مواد این تفاهم نامه.


ه)احکام صادره از مراجع قانونی و قضایی مبنی بر خاتمه رابطه قراردادی.


10-2 پس از خاتمه تفاهم نامه و فسخ، پنل فروشنده و هرگونه محتوای موجود در آن در پلتفرم بادوما حداقل به مدت 6 ماه و پیش از پایان تفاهم نامه، تا زمانی که پلتفرم بادوما تشخیص دهد، برای خود پلتفرم بادوما قابل‌دسترسی خواهد بود.


10-3 پایان دادن به تفاهم نامه یا فسخ آن به هر شکل، مانع از لزوم پرداخت صورت حساب‌های پرداخت‌نشده فروشنده و پلتفرم بادوما و صفر شدن تراز فروشنده نخواهد بود. همچنین سفارش‌‏های ثبت شده قبل از خاتمه تفاهم نامه، معتبر و الزام‌آور است؛ مگر این که میان پلتفرم بادوما و مشتریان توافق جدیدی صورت گیرد.


10-4 در صورت تخلف فروشنده نسبت به انجام تعهدات پیش از پایان تفاهم نامه و توافقات صورت‌گرفته، حق پیگیری قانونی برای خریداران و پلتفرم بادوما محفوظ است و پلتفرم بادوما می‌تواند مطالبات و هزینه‌های خود و خریداران را به هر نحو ممکن وصول کند؛ مانند کسر از طلب فروشنده از پلتفرم بادوما‌.

 

ماده 11 مرجع تفسیر تفاهم نامه و حل اختلاف

11-1 هر اختلافی میان فروشندگان و پلتفرم بادوما، ابتدا از طریق مذاکره در فضایی دوستانه و با حسن نیت کامل رسیدگی و حل‌و‌فصل خواهد شد . در صورت عدم حصول نتیجه محاکم دادگستری شهر تهران صالح به رسیدگی می باشند.